2017. június 16., péntek

Halacskás ajtókoszorú


A Kisebbik nemrég óriási lelkesedéssel vetette bele magát az akvarisztikába. Lett is egy kis akváriuma és néhány halacskája, azóta pedig nonstop agyongondozza őket - szerintem akváriumi halak még sosem voltak így imádva, mint ezek a szerencsés példányok. 
Amikor megérkeztek, rögtön kaptak nevet is. A kéttagú névadó bizottság igen gondosan mérlegelt külcsínt és belbecset, hogy megtalálják a tökéletesen illő neveket, így az eszmecsere időről időre parázs vitába torkollott, de végül megköttettek az egyezségek, és az akváriumi lakók ünnepélyes keretek között vehették fel a James, Rosie, Zéta, Omega, Percy és Lucy neveket. A halak tehát jelenleg központi helyet foglalnak el a Kisebbik szobájában és érdeklődési körében, ezért amikor megosztottam vele, hogy éppen nyári ajtókoszorún gondolkodom, habozás nélkül javasolta a halas témakört. Én elsőre nem vettem meg az ötletet, de ha valaki, hát a Kisebbik rendelkezik ám meggyőző erővel, úgyhogy végül feladtam a más irányú gondolataimat, és úgy döntöttem, legyen akkor így, hadd örüljön a kis haltulajdonos.


Kikészítettem egy koszorúalapot:






Betekertem kék krepp-papírral, kis ragasztóval rögzítettem:






A koszorú egy részére (mondanám, hogy az aljára, de egy kör esetében ez nem nagyon lehetséges :-) ) egy darabka zsákvásznat rögzítettem gombostűkkel úgy, hogy gyűrődések is maradjanak az anyagon.





Nemrég esküvői dekorációkat készítettem, amelyekből maradtak zöld virágágak - most ezekből szúrtam néhányat a hungarocellalapba.





Ezután elővettem a nyaralásokon gyűjtögetett kagylókat, és ezekből néhányat az alapra ragasztottam, két tengeri csillaggal együtt.





Már csak a halacskák voltak hátra - ezeknek a körvonalait fehér kartonlapra rajzoltam:





Majd filctollal kiszíneztük mindet, kivágtuk, és ragasztópisztollyal az ágakra és az alapra ragasztottuk őket.

A halas koszorú csakhamar az ajtóra kerülhetett, ahol viszont csak nagyon kevés időt tölthetett el - kis akvaristánk úgy érezte, nem élet az élet, ha a halacskás ajtódísz nem az ő akváriuma mellett díszeleg.
Úgyhogy a nyári ajtókoszorúnk helye továbbra is betöltetlen :-)





























6 megjegyzés:

  1. Újabb gratuláció a személyre szabott ajtódíszek koronázatlan királynőjének!
    Mondjuk, ha megkérnéd Nagyobbikat és Kisebbiket, akkor szerintem tuti készítenének neked páratlanul szép és szívből jövő koronát...
    :))
    Angéla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm :-) Lehet, hogy beérem puszikkal is :-)

      Törlés
  2. Nagyon teszik, hogy a halak elhelyezése a zöldek között teljesen akváriumszerű. Nekem a "csókos" hal a kedvencem. Megvalósításod a klasszikus "egyszerű, de nagyszerű".
    Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, hogy mondod, tényleg csókos :-)
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  3. Szerintem az akvárium nem hiányozhat egyik gyerek életéből sem...legalábbis egyszer az életben ki kell próbálni :o) Nagyon aranyos lett a koszorú! Nem csodálom, hogy átkerült az akvárium mellé...:o)))
    Már a halak nézegetése is valahogy megnyugtatja az embert...ahogy ott úszkálnak a vízben.. lehet ezért is mondják azt, hogy boldogan él, mint hal a vízben :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez igaz... nekem is volt, Neki is volt, de mindkettőnknél rohamtempóban pusztultak a halak anno. Szerencsére most egy profi akvarista barátunk rakta össze a konstrukciót, úgyhogy az új jövevények élnek, mint hal a vízben :-)

      Törlés